پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230129
قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند/ خداي متعال غايت روزه را، نيل به تقوا معرفي فرموده است
تاریخ انتشار : 1399/02/06 11:29:42
نمایش : 1443
امام‌جمعه فارسان گفت: قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند، يعني عبوديتي از بطن تبعيت محض از رهبران الهي ايجاد مي‏شود. به همين جهت برخي از اساتيد اخلاق مي‏فرمايند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملي» يعني ماه «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان و عبوديت ولايي؛ روح ماه مبارک رمضان گفت: تقوا، نهايت خشنودى خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است و کسي که تقوا روزي او شده است، در حقيقت تمام خوبي‏هاي دنيوي و اخروي را به دست آورده است، به همين دليل زيرک‏ترين زيرک‏ها، انسان اهل تقوا است و حتي بالاتر، در زمره آل محمد صلي‌الله عليه و آله و همچون جناب سلمان مشمول «منّا اهل البيت» خواهد بود و به مقام سلمان محمدي نائل خواهد شد.
 
وي افزود: با اين مقدمه کوتاه روايي، بُعدي از عظمت ماه مبارک رمضان و شهر الصيام آشکار مي‏گردد؛ چراکه خداي متعال غايت روزه را، نيل به تقوا معرفي فرموده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/ 183).
 
وي بيان کرد: در قرآن کريم، شش آيه با عبارت شريف «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» خاتمه يافته است که مي‏توان آن‌ها را به‌عنوان راهکارهاي رسيدن به تقوا موردمطالعه و تدبر قرارداد. با کنار هم قرار دادن اين آيات، مي‏بينيم هم‏پوشاني معنايي و مضموني بسيار زيبايي بين آن‌ها برقرار است.
 
وي عنوان داشت: قرآن تنها راه رسيدن به گوهر تقوا را «عبوديت ولايي» مي‏داند، يعني عبوديتي از بطن تبعيت محض از رهبران الهي ايجاد مي‏شود. به همين جهت برخي از اساتيد اخلاق مي‏فرمايند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملي» يعني ماه «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» است. چراکه خداي متعال در آيه‏اي، ايمان حقيقي را تنها، تسليم محض در برابر وليّ خود معرفي مي‏فرمايد: «فَلَا وَ رَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» (نساء/ 65)به پروردگارت سوگند كه آن‌ها مؤمن نخواهند بود، مگر اينكه در اختلافات خود، تو را داور خود نمايند؛ و در دل خود از قضاوت و حکم تو، خشنود بوده و کاملاً تسليم باشند؛ و اين «يُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» باطن و عينيت ذکر شريف صلوات است
 
امام‌جمعه فارسان درباره ماجراي کشتار جوجه‌هاي يک‌روزه گفت: درباره اين حادثه ناهنجار و زشت، بايد فراتر از يک محکوميت رسانه‌اي به آن پرداخته شود و به مسائلي عميق‌تر و ريشه‌اي‌تر دقت شده و مطالبه گردد. اولاً- اصل انجام اين کار دردناک و غيرانساني است که ظاهراً تبديل به يک رويه دائمي و روزانه شده است. ثانياً- انتشار اين صحنه‌هاي چندش‏آور که بايد به مجازات عاملان آن اهتمام شود. ثالثاً - به عوامل ريشه‌اي وضعيت به وجود آمده توجه شده و عاملان اصلي آن شناسايي و مجازات شود.
 
وي اظهار داشت: اگرچه رئيس‌جمهور و وزارت جهاد دستور پيگيري ماجرا و شکايت و تقاضاي مجازات معدوم کنندگان و انتشاردهندگان را داده‌اند؛ اما اگر اين پيگيري و مجازات به همين‌جا ختم شود، نوعي فرار به جلو! و نشاني غلط دادن محسوب مي‌شود! سؤال اصلي اين است؛ عوامل اصلي به وجود آمدن شرايطي که يک توليدکننده مجبور به معدوم‌سازي اين حيوانات بي‌گناه مي‌شود چه کساني هستند؟
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html